# Truck & Bus

Digitale download: Continental onthult TireTech-app voor vrachtwagens en bussen

Continental unterstützt Flottenbetreiber, Händler und Servicetechniker mit der mobilen App TireTech für Lkw und Busse.
  • Continental breidt zijn app voor technisch advies uit naar vrachtwagens en bussen
  • De app omvat onder meer een rekenmodule om de correcte bandenspanning te berekenen op basis van de belasting
  • Een complete database met technische informatie en een bibliotheek met ondersteunende afbeeldingen maken eveneens deel uit van de app
  • Ook kunnen gebruikers via de app rechtstreeks contact opnemen met de technische dienst van Continental

Diegem, 10 maart 2023. Een optimale bandenspanning en de juiste bandenkeuze geven uw wagenpark de best mogelijke bandenprestaties en de hoogst mogelijke efficiëntie. Maar hoewel de theorie vanzelfsprekend klinkt, is het niet altijd eenvoudig te implementeren in de prijsgevoelige dagelijkse vlootactiviteiten. Daarom helpt Continental fleetoperatoren, dealers en servicetechnici om de veiligheid en efficiëntie van hun banden te maximaliseren met TireTech, de mobiele app die oorspronkelijk voor landbouwbanden werd ontwikkeld, maar nu ook vrachtwagen- en busbanden afdekt.

De TireTech app van Continental is een instrument om technisch advies te geven. De app is nu gratis te downloaden voor iOS en Android. Ze biedt snel en eenvoudig toegang tot up-to-date banden- en service informatie voor het volledige bandengamma van Continental voor landbouw- en bedrijfsvoertuigen. De app geeft de inhoud in  diverse talen weer, is luttele seconden na de installatie klaar voor gebruik en kan eenvoudig worden geconfigureerd volgens de behoeften van individuele gebruikers.

Eenvoudige en relevante informatie

Een van de functies van Continentals TireTech app is de geïntegreerde ‘Pressure-Load Calculator’, die gebruikers helpt om voor elke band de juiste spanning te berekenen op basis van de asbelasting en bandenmaat. De database met technische bandengegevens en de bibliotheek met ondersteunende afbeeldingen zijn eveneens krachtige functies. Bovendien hebben gebruikers geen internetverbinding nodig om de technische gegevens te raadplegen. Een contactformulier vervolledigt het aanbod van de service app, zodat klanten rechtstreeks contact kunnen opnemen met het technische serviceteam van Continental. “Met de TireTech app zetten we de digitalisering van onze diensten inzake bandenonderhoud voort,” aldus Catherine Loss, Head of Technical Customer Services EMEA bij Continental. “Ons technisch serviceteam stelt alles in het werk om de functies van deze app uit te breiden en ons bestaande klantenaanbod te verrijken.”

Catherine Loss, Head of Technical Customer Services EMEA bei Continental Catherine Loss, Head of Technical Customer Services EMEA bij Continental.

Klantgerichtheid

“Met de Pressure-Load Calculator kunnen fleetmanagers, technici en bandenretailers de optimale spanning voor hun banden bepalen op basis van de toepassing,” legt Loss uit. “De TireTech app van Continental helpt de efficiëntie van het voertuigenpark te verhogen en de operationele kosten van banden te verlagen. De app draagt tevens in aanzienlijke mate bij tot een lagere uitstoot, aangezien de correcte bandenspanning de rolweerstand helpt te verminderen. Dat maakt de Continental TireTech app tot een nieuwe bouwsteen in Continentals holistische visie van de laagste totale rijkosten (Lowest Overall Driving Cost, LODC).”